Sunday, November 4, 2012

iKan CeRmiN BaKar

Setelah berhari hari en.azam asik mancing ikan cencaru jer, aku ni pun dah naik muak..siap pesan kat dia kalau tak der ikan lain tak yah bawak balik...dah tak larat pulak aku ni hari hari mengadap ikan cencaru...tak tau nak masak apa..akhirnya dia bawak balik ikan cermin...yeay!yeay!
 

Apalagi aku pun tak lengah lagi terus kedapur siang siang ikan tu nak buat ikan bakar. ikan bakar ni mudah je...kite bakar ngan sambal. korang biasa tak jumpa perencah ikan bakar yang jual kat kedai tu. ermmmm aku pun x pernah beli...tapi kali ni nak cuba..sedap jugak...mungkin kena pilih perencah yang betul...aku pun tak ingat jenama apa...ish...tak pe lain kali aku update...
 
 
 
 
Moh Masak Ikan Cermin Bakar
 
 
 
1 ekor Ikan cermin
1 pkt Perencah ikan bakar (sambal)
segenggam daun kesum
 
Cara - caranya mudah saja, lumurkan ikan dengan perencah tersebut dan taburkan daun kesum. balut ikan dengan daun pisang dan pembungkus aluminium. bakar sehingga ikan masak.

Selamat mencuba!

No comments:

Post a Comment