Wednesday, January 30, 2013

KeRabu IkaN MaSin

Assalammualaikum...




Ini resepi zaman bila pun aku dah tak ingat. hahahahaha..tu la pasel. orang buat blog kite pun nak buat gak. tapi nak menghupdate blog nye tak de masa. ermmmm. tak pe la kite letak je la yang mana sempat. ye tak? kerabu ikan masin ni aku guna ikan masin yang En.Azam buat masa dia kat laut tempohari. besar betul ikan nya. kalau aku makan sorang memang tak habis. nak nak aku ni bukan nya kaki ikan masin. tapi ikan masin tu masih ada ngah dok posing dalam peti ais. En.Azam sudah bising. bila lagi nak masak. huhuhuhuhu.


Kerabu ikan masin ni sedap kalau guna tenggiri masin. tapi aku cuba jugak guna ikan masin yang di buat sendiri ni jugak. sedap aje! aku rasa tak kesah kot ikan masin jenis apa pun boleh nak di buat kerabu ni. kite yang buat kan, bedal saje la...

Moh Masak Kerabu Ikan Masin


Secukupnya Ikan masin, di potong dan di goreng
1 bj Bawang besar, di potong dadu
1 bj Tomato, di potong dadu
1 kuntum Bunga Kantan, di hiris nipis
1 bj Limau nipis, di ambil jusnya
5 bj Cili Padi, di potong

Campurkan semua bahan dan gaul sebati. perasakan jika perlu.

Tadaaa! dah siap. sonang je kan..


Selamat mencuba!

No comments:

Post a Comment